כללי

זה הזמן: כך תוכלי להתחיל לתרגל יוגה באופן מושלם

Yoga

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

ימי המלחמה המתמשכת, עם מציאות מאתגרת מלווה בלחצים וחרדות, מהווים הזדמנות מתאימה להכיר מקרוב את טכניקות היוגה להרגעה. מאיפה מתחילים ומה בדיוק צריך להכין ולהכיר? ריכזנו כאן את הדגשים המרכזיים החשוב עבור כל מתרגלת יוגה מתחילה, מהמרחב ועד הלבוש.

ראשית, למי שפספסה או פחות הכירה, יוגה היא למעשה תורה מיסטית המשלבת תנועה פיזית, טכניקות נשימה ושליטה בתודעה, אשר הוטמעה במשך מאות שנים ככלי יעיל וכאמצעי להפחתת חרדות ומתח נפשי. השילוב בין תנועה פיזית וחיזוק הגוף לשליטה בנשימה ויצירת אווירה מרגיעה, הפכו את העיסוק ביוגה לאחד מענפי הפעילות האפקטיביים ביותר לטובת הקלה על תסמיני מתח וחרדות לצד בשמירה על איכות חיים, בריאות הגוף והנפש גם יחד.

מרבית תרגילי היוגה פועלים על תגובת ההרפיה של הגוף ומביאים להפחתת ייצור של הורמונים מעוררי לחץ, כאשר שילוב הנשימות העמוקות והמתיחות העדינות, מסייע בהפרשת המתח מן השרירים לכדי תחושת ההרפיה והרוגע שנוצר בעקבותיה. תרגילי היוגה נבנו בחשיבה ותכנון לאורך מאות שנים על ידי אנשי רוח ורפואה הינדים והותאמו לצרכי האימון והטיפול של המערב, בחיבור בין גוף ונפש.

אז איך בעצם מתחילים?

לפני הכל, חשוב לדעת כי רצוי להשתלב באימוני יוגה בהדרגה תוך יצירת תנאים מיטביים ומותאמים אישית להתמדה ולקבלת תוצאה אופטימלית עבור כל אחת ואחת. הנה כמה מהתנאים והכלים שיוכלו לסייע לך בשלבים הראשוניים:

1. בבית או בחוג? באופן כללי ניתן להתחיל לתרגל יוגה בבית, בסביבה הטבעית ובפרטיות, וניתן כמובן גם להצטרף במקביל לחוג ייעודי או מפגשי אימון למתחילים שנערכים לרוב במתנ"סים, חדרי כושר ומתחמי קאנטרי וספורט שונים. היתרון המרכזי של השתלבות במסגרת חוג או אימון קבוצתי הוא כמובן התוויית המחויבות, שעות הפעילות הקבועות והליווי המקצועי.

עם זאת, ישנן כאלו שיעדיפו דווקא את הגמישות הביתית והנוחות שבבחירת מועדי האימון. לאלו מומלץ לחפש אחר שיעורים והדרכות יוגה מקוונות ברשת שיכולות להעניק כלים בסיסיים, תרגולים מותאמים אישית ומסלולי אימון מדורגים כאלו שיתאימו ליכולות שלכן וימנעו תנועות או פציעות מיותרות.

2. יצירת מרחב פעילות מתאים - הבחירה בתרגול יוגה במסגרת ביתית מחייבת יצירה של מרחב אימון מתאים, כאשר לרוב מומלץ לבחור חדר בבית שניתן לסגור לצורך פרטיות, חלל מרווח ללא צפיפות של רהיטים או מרחב שניתן לשמור מסודר ומאורגן לצורך האווירה הרגועה שהיא חלק בלתי נפרד מהאימון.

חשוב לוודא כי בחלל המיועד ישנה תשתית תקשורת יציבה לטובת חיבור לשיעורים המקוונים, תאורה עמומה ואפשרות לשלב מוזיקת רקע. מומלץ לבחור מוזיקה מרגיעה ולהכין מראש פלייליסט מתאים, להתחבר לרצועות השמעה ייעודיות ליוגה שקיימות בפלטפורמות השונות ברשת, או להתחבר לשמע ולמוזיקה שמציעים המדריכים ליוגה שמעבירים את השיעור. שימוש בנרות ריחניים יעצים את האווירה הרגועה ויעניק השראה ומוטיבציה, אולם חשוב להיזהר מהצבת אש גלויה באזור
הפעילות ולעשות זאת רק במידה וניתן להציב את הנרות על גבי משטח יציב, ללא חפצים דליקים מסביב ובמרחק בטוח.

3. בגדים נוחים ומתאימים - תרגילי יוגה עוסקים בנוחות ובגמישות, לכן חשוב במיוחד לבחור בגדי אימון שמתאימים לאופי הפעילות והתנועתיות ומספקים את הנינוחות הרצויה. הנה כמה טיפים שיסייעו לכן בעניין:

* סוג הבד – מומלץ לבחור בפריטי לבוש עם בדים נושמים מנדפי זיעה, בדים קלים בצפיפות גבוהה דוגמת 100% כותנה, פשתן וויסקוזה.

* מידה – תנועות היוגה דורשות מרחב ולא כדאי לארוז את הגוף בבגדים צמודים יתר על המידה, אולם גם עודף בד מתנפנף עשוי להפריע לתנועה חלקה ולהוות מגבלה. מומלץ לבחור במכנסיים מעט מתרחבים ולא צמודים מדי באורך המכסה את הירכיים (למניעת שפשופים וחיכוך בתנועה) ומטה, ובגופיה בגזרה צמודה אולם לא הדוקה מדי.

* ביגוד תחתון תומך – חזיית ספורט תומכת ואיכותית תסייע בשמירה על נוחות ומיקוד במהלך האימון, ותאפשר תנועה חופשית של האיברים הנדרשים לאימון ולתזוזה ולא של אלה שמוטב להשאיר במקומם גם בעת תנועה של הגוף. חשוב לבחור בחזייה או גוזיה בהתאם למידה ולמבנה החזה, ללא ברזלים לוחצים או פוש אפ.

* טיפ בונוס לבעלות סטייל - אם בא לך לפנק את עצמך בבגדי אימון חדשים, כאלו שיעשו לך חשק להתאמן בכל פעם, אנחנו יכולות להמליץ לך להציץ בקולקציית חליפות יוגה / ספורט לנשים הזו >>

4. וכמובן איך לא, מזרן - יוגה היא פעילות המתבצעת על הקרקע וחשוב לרכוש מבעוד מועד מזרון יוגה איכותי בעובי העולה על 5 ס"מ להגנה מפני נוקשות הריצוף ופציעות, עם מעטפת בד נעים שאינו סופג זיעה וריחות גוף.

תפריט נגישות אתר